Napilapkiadás üzleti modellje

Feltöltve
Mikrotartalmat készítette
Bozsaky Csaba
Szaktanár: Bozsaky Csaba
Intézmény:
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Oktatási intézmény:
Műszaki Pedagógia Tanszék
Beosztás:
Hallgató

Kapcsolat
Üzenet írásához be kell jelentkezni.

A megyei lapok eladott példányszáma a legfontosabb mutató egyrészt az eladásból származó árbevétel, másrészt a napilapban megjelenő hirdetések hatékonysága miatt. Az olvasószámot vagy elérést úgy számolják, hogy az eladott példányszámot beszorozzák 2,5 – 3 közötti számmal. Egy megyei napilap eladása az előfizetésben és az utcai áruspavilonokon keresztül történik. Általában az összes eladott példányszám több mint 90%-a előfizetőknek kerül eladásra, ezért a kiadók marketing akciói az előfizetők számának megtartására vagy növelésére fókuszál. Ezek az akciókat a terjesztési szervezet bonyolítja, amely az előfizetőkkel és az utcai árusokkal közvetlen kapcsolatban van. Az olvasók elégedettsége tehát az eladott példányszámban fejeződik ki, amely visszacsatolásul szolgál

  • a szerkesztőség számára, hogy milyen minőségű tartalmat készítettek,
  • a hirdetéseladásnak az olvasószám kommunikálása a potenciális hirdetők felé,
  • a nyomdai gyártásnak a nyomtatandó példányszámra vonatkozóan: Előfizetők száma x 1,01 (terjesztési veszteség) + utcai eladás/0,75 (25% remittenda).
A fájl nem lett feltöltve!
Célközönség
0 - bárki
Szint
K - középszint
Ágazatok és szakmacsoportok-2020
Szakmák és OKJ szakképesítések-2020
Mikrotartalom értékelése
Hasznosnak találtad?

Még nem érkezett hozzászólás. Légy te az első hozzászóló!
Csak bejelentkezett felhasználó küldhet be hozzászólást.

További mikrotartalmak a feltöltőtől

A felhasználó jelenleg csak az oldalon látható mikrotartalmat töltötte fel. Nézzen vissza később.

Kapcsolódó mikro-tartalmak


 


A mikro-tartalmakat a szerzői jog védi! | ©  Minden jog fenntartva.