Mi a baj a magyar oktatással?

Tantárgy
Feltöltve
Csatolmány Méret
https://prezi.com/view/I6ocEpaucHGsiCzLZj4x 1.42 MB
Mikrotartalmat készítette
KLUCSIK ANDRÁS
Szaktanár: KLUCSIK ANDRÁS
Intézmény:
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Oktatási intézmény:
Műszaki Pedagógia Tanszék
Beosztás:
hallgató

Kapcsolat
Üzenet írásához be kell jelentkezni.

Készítették: Klucsik Fanni Diána, Petrusz-Schenker Eszter, Balassai Imre, Jakab Róbert és Klucsik András

A pedagógus olyan szakember, aki hivatás szerűen foglalkozik gyermekek, fiatalok vagy ritkábban felnőttek oktatásával, nevelésével és fejlesztésével. A pedagógus leggyakrabban iskolákban, óvodákban vagy egyéb oktatási intézményekben dolgozik. Átadja a diákoknak a különböző tantárgyak tudásanyagát, segíti őket az ismeretek megértésében és alkalmazásában. Segít a diákoknak személyiségük fejlesztésében, értékeik formálásában, szociális készségeik kialakításában. Ösztönzi a diákok kíváncsiságát, kreativitását, önálló gondolkodását és problémamegoldó képességét. A pedagógus munkája rendkívül sokrétű és felelősségteljes, folyamatosan változik, új kihívásokkal szembesül. A pedagógusoknak fontos, hogy nyitottak legyenek az újdonságokra, és folyamatosan képezzék magukat. A szakma fontos szerepet játszik az egyén és a társadalom életében, valamint lehetővé teszi, hogy valaki eltartsa magát és családját. Olyan képzettséget és gyakorlatot igénylő foglalkozás, amely egy adott területen speciális ismeretek és készségek birtokában végezhető. Más szóval, egy szakma olyan tevékenység, amelyhez rendszeres tanulás és gyakorlás szükséges, hogy valaki el tudja végezni a feladatokat hatékonyan és eredményesen. A középiskolai szakképzésbe lépő diákok egy heterogén csoport, akiknek motivációi, képességei és elvárásai eltérőek lehetnek. A 6,8,10 évfolyamos diákok kompetencia mérés a tudás alkalmazására helyezi a hangsúlyt. A mérés során a diákoknak nemcsak a válaszokat kell megadniuk, hanem meg kell indokolniuk a döntéseiket, és össze kell kapcsolniuk az új információkat a korábbi ismereteikkel. A mérés segít a diákok, a tanárok és az iskolák fejlődésében. Az eredmények alapján azonosíthatók az erősségek és a gyengeségek, amelyek alapján célzott fejlesztés indítható. A kompetenciamérések szerint 2009 óta romlik a teljesítmény. A 15 éves tanulók 1/3-a funkcionális analfabéta. Az eredményei alapján a diákok közötti különbségek inkább az iskola minőségéhez, a családi háttérhez és a társadalmi-gazdasági státuszhoz köthetők, mintsem a földrajzi elhelyezkedéshez. Általánosan kijelenthető, hogy a szakképző intézményekbe belépő diákok az alacsony és a középrétegekből érkeznek. A szakmaszerzés népszerűségének csökkenése komplex probléma, amelynek megoldásához társadalmi, oktatási és gazdasági változásokra van szükség. A szakképzésnek azonban számos előnye van, és a jövőben fontos szerepet kell játszania a munkaerőpiacon. Ez a probléma kifejezetten súlyossá válhat, mivel a jelenleg működő iskolai rendszerű szakképzésben már most is komoly létszámproblémák vannak. A kihívásokat fokozza a szakmai képzés 12%-os lemorzsolódási aránya, amely a szakközépiskolákban még ennél is magasabb. Problémák a teljesség igénye nélkül: - „pénz”, alulfinanszírozott oktatás, évi 150 millióval költ kevesebbet a kormány, így a szükséges infrastrukturális szinten tartási minimum sincs meg.

Célközönség
3 - oktató/tanár
Szint
0 - nincs besorolás
Ágazatok és szakmacsoportok-2020
Mikrotartalom értékelése
Nem értékelt
Hasznosnak találtad?

Még nem érkezett hozzászólás. Légy te az első hozzászóló!
Csak bejelentkezett felhasználó küldhet be hozzászólást.

További mikrotartalmak a feltöltőtől

A felhasználó jelenleg csak az oldalon látható mikrotartalmat töltötte fel. Nézzen vissza később.

Kapcsolódó mikro-tartalmak


 


A mikro-tartalmakat a szerzői jog védi! | ©  Minden jog fenntartva.