ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT RENDSZER ÁBRA

Feltöltve
Csatolmány Méret
IKSZ ÁBRA.pdf 395.92 KB
Profilkép
Név: Oszwaldné Bohner Gabriella
Intézmény:
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Oktatási intézmény:
Műszaki Pedagógia Tanszék
Beosztás:
Közgazdász tanár szakos hallgató
Bemutatkozás:

Oszwaldné Bohner Gabriella vagyok, Baja város közelében Vaskúton élek családommal.

A Budapesti Corvinus Egyetemen szereztem első diplomámat okleveles közgazdászként Környezet és vidékfejlesztés főszakirányon és Marketing kommunikáció mellékszakirányon 2006-ban.

A 2017/2018-as tanévben gazdasági és kommunikációs tantárgyakat tanítottam a Bajai SZC Türr István Gazdasági Szakgimnáziumában, ennek köszönhetően jelentkeztem közgazdász tanár képzésre.

Érdeklődési köröm a környezetvédelem, a hatékony kommunikáció és a középiskolai diákok nevelési lehetőségei. Diplomamunkámat az iskolai közösségi szolgálat vizsgálatáról írom.

Mikrotartalmat készítette
Oszwaldné Bohner Gabriella

Kapcsolat
Üzenet írásához be kell jelentkezni.

Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ) rendszerének leírása:

A közösségi szolgálat makroszinten egy törvényileg szabályozott tevékenység. A Nemzeti köznevelési törvény (2011. évi CXC. törvény 4.§ (15)) által megfogalmazott leírása: szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független, egyéni vagy csoportos tevékenység és annak pedagógiai feldolgozása.

Mezoszinten megjelennek a fogadóhelyek, illetve, hogy középiskolai szervezésben valósul meg a közösségi szolgálat. A folyamat menete és dokumentációja részletesen kidolgozott, szabályozott. Minden érettségi előtt álló diáknak 50 órát kell teljesítenie vagy az iskolában, vagy külső szervezetnél. Egyszerre egy tanítási napon maximum 3, nem tanítási napon maximum 5 órát lehet elszámolni. A megvalósításban a diák segítségére van a koordináló tanár illetve az osztályfőnök is. A dokumentáció egy részének elvégzése is a pedagógusok feladata, az iskola köti meg az együttműködési megállapodást a külső szervezetekkel, illetve az osztályfőnök az osztálynaplóban dokumentálja a közösségi szolgálat teljesítését, és minden tanévben a bizonyítványban és a törzslapon is igazolja, hogy az adott tanévig a tanuló hány óra közösségi szolgálatot teljesített. Fontos a szolgálatra való felkészítés, illetve az élmények közösségben történő feldolgozása.

Mikroszint, maga a diák, akinek a fejlődését kívánja szolgálni ez a rendszer. A cél, hogy az érettségi megszerzésekor felelőségteljes,  szociálisan érzékeny, aktív állampolgárok kerüljenek ki az iskolákból és hogy a diákok tapasztalatokat, jó élményeket szerezzenek a segítségnyújtás, felelősségvállalás területén. A feladat elvégzését dokumentálás céljából naplóban kell rögzíteni.

Célközönség
0 - bárki
Szint
0 - nincs besorolás
Ágazatok és szakmacsoportok-2020
Szakmák és OKJ szakképesítések-2020
Mikrotartalom értékelése
Hasznosnak találtad?

Még nem érkezett hozzászólás. Légy te az első hozzászóló!
Csak bejelentkezett felhasználó küldhet be hozzászólást.

További mikrotartalmak a feltöltőtől

Összesen 1 mikrotartalomból: 1 - 1 megjelenítése
Előnézet Mikrotartalom címe Célközönség Szint Feltöltve
A VÍZHEZ ÉS A SZANITÁCIÓHOZ TÖRTÉNŐ HOZZÁFÉRÉS 0 - bárki 0 - nincs besorolás 2020. 03. 17. - 00:34

Kapcsolódó mikro-tartalmak


 


A mikro-tartalmakat a szerzői jog védi! | ©  Minden jog fenntartva.