Deck Toys az online tanösvény

Tantárgy
Feltöltve
Csatolmány Méret
Deck Toys az online tanösvény 127 KB
Mikrotartalmat készítette
Endrődiné Váli Gabriella
Szaktanár: Endrődiné Váli Gabriella
Intézmény:
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Oktatási intézmény:
Műszaki Pedagógia Tanszék
Beosztás:
hallgató

Kapcsolat
Üzenet írásához be kell jelentkezni.

A tanulás folyamata mint rendszer a Deck Toys online tanösvény készítő segítségével

A tanulás értelmezhető folyamatként is, melynek célja a a tanulók számára a gyakorlás és a tudás megszerzése. 
A bemenő jel a tanár részéről az a tananyag, melyet gyakoroltatni kíván. A tanuló részéről a bemenő jel az a válasz, amit az egyes feladatokra ad. A rendszer végigvezeti a tanulót az egymást követő feladatokon és ellenőrzi a helyes választ. Ha a válasz hibás, akkor meg kell ismételni az adott feladatot, amíg a tanuló rá nem jön a válaszra.
Kimenő jel az a tudás, amelyet a tanuló az interaktív gyakorlás során játékos formában megszerzett.
A tanuló a gyakorlást egyfajta tanulási környezetben végzi valamilyen mobil eszközzel. Ez lehet otthon a szobájában asztali géppel, utazás közben mobil eszközzel, iskolában számítógép teremben. A környezet hatásai elvonják a figyelmét a tanulástól (pl. televízió, zenehallgatás, telefon, barátok, család stb.). Ezek a hatások a zajok, zavarások a rendszerben.  A tanösvénynek szórakoztatónak és érdekesnek kell lennie, hogy ellensúlyozza ezeket a zavarásokat és a tanulót feladathelyzetben tartsa.
A folyamat lépései:
    1. A tanár mghatározza azt a tananyagot, melyet tanösvény formájában kíván gyakoroltatni a tanulókkal.
    2. A tanár elkészíti a tanösvényt a Deck Toys program alkalmazásával (1-25 feladat lehetséges). A feladattípusokta tetszőlegesen választja (egyszerű választás, kirakó, csoportosítás, időrendbe rakás, stb). A tanár megadja minden egyes feladathoz a helyes választ.
    3. A tanár rakhat lakatot a feladatok után, ekkor csak a jó válasz megadása után léphet tovább a tanuló (a folyamatábra ezt mutatja).
    4. A tanuló megoldja a tanösvényben szereplő feladatsort. A program az első feladatot tárja a tanuló elé. A válaszadás után ellenőrzi a választ. Ha jó, akkor továbblép a következő feladatra. Ha nem jó, akkor megismételtei a tanulóval a feladatot.
    5. A feladatsor befejezése után tanár a saját maga által meghatározott módon kérheti számon a teljesített feladatot.
 

Célközönség
3 - oktató/tanár
Szint
E - emelt szint
Ágazatok és szakmacsoportok-2020
Szakmák és OKJ szakképesítések-2020
Mikrotartalom értékelése
Nem értékelt
Hasznosnak találtad?

Még nem érkezett hozzászólás. Légy te az első hozzászóló!
Csak bejelentkezett felhasználó küldhet be hozzászólást.

További mikrotartalmak a feltöltőtől

A felhasználó jelenleg csak az oldalon látható mikrotartalmat töltötte fel. Nézzen vissza később.

Kapcsolódó mikro-tartalmak


 


A mikro-tartalmakat a szerzői jog védi! | ©  Minden jog fenntartva.