környezeti nevelés

  Tartalom-kapcsolat

Alternative energies - Energy alternatives

A mikrotartalom a természetben előforduló legfontosabb megújuló és nem-megújuló energiaforrásokat foglalja össze.  A képi megjelenítés utal a fosszilis energiahordozókkal kapcsolatos ellenérzésekre és korlátokra, az alternatívát jelentő, természeti erőforrások rövid leírása az energiaforrásra kattintva érhető el a prezentációban.

Feltöltve

AZ ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS ÚJ IRÁNYAI

ÁLTALÁNOS ELVÁRÁSOK: ÉVENTE FELMÉRÉS, BESZÁMOLÓ A KÖRNYEZETTUDATOSSÁGRÓL
TANÍTÁS-TANULÁS PEDAGÓGIAI PROGRAM FENNTARTHATÓSÁG
SZEMÉLYI FELTÉTELEK: KÖRNYEZETI NEVELÉS MUNKACSOPORT, KÖRNYEZETVÉDELMI,
FENNTARTHATÓSÁGGAL KAPCSOLATOS TÉMÁK OKTATÁSA
TANÍTÁSON KÍVÜLI TEVÉKENYSÉG: ÖKOISKOLAI PPROGRAMOK SZERVEZÉSE, ZÖLD TÁBOROK, ERDEI
ISKOLA

Feltöltve

Szelektív hulladékgyűjtés , a műanyagok megkülönböztetése

Szelektív hulladékgyűjtés szabályai hazánkban, kiemelten a házhoz menő szelektív hulladékgyűjtésre vonatkozóan. Továbbá a műanyagok megkülönböztetése elsősorban újrahasznosíthatóság alapján.

Feltöltve

A tanítás és a tanulás modellje a környezeti nevelésben

A környezeti nevelés az oktatás és nevelés elismerten fontos része. A környezeti értékek megismerése, a környezeti elemek működésének megértése és megtapasztalása megalapozza a tanuló viszonyát a természti környezet védelméhez. A nevelés akkor hatásos, ha az alábbi három dimenziót egyaránt érvényesíteni tudjuk: 

Feltöltve

Környezeti nevelés rendszermodell (vízió)

Rendszerleírás
"Az ember gondolkodásmódját alapvetően határozza meg a nevelés és az őt körülvevő kulturális környezet. 
Ha a természetet szerető, tisztelő, az erőforrásokkal ésszerűen bánó, ennek fontosságát folyamatosan 
tudatosító közegben élünk, és gyermekeink a természettel kapcsolatos ismereteiket és tapasztalataikat 

Feltöltve

Fenntartható városok és közösségek - az iskola

A mikro-tartalom a környezeti fenntarthatóságot az iskola dimenziójában illusztrálja.

Rámutat a

  • szelektív hulladékgyűjtés,
  • papírtakarékosság,
  • az újrahasznosított papír használat,
  • a környezetet óvó tanári habitus

jelentőségére.

Feltöltve

Szalamandra állomány megőrzése-15.fenntartható fejlődési cél

A fenntarthatóság pedagógiai problémái közül a 15. sz. fenntartható fejlődési célt választottam a mikro-tartalmam témájául. Ez a szárazföldi ökoszisztémák védelme, melynek keretében a budaligeti  Alsó-Jegenye-völgyben  előforduló  foltos  szalamandra  állomány  megőrzésének jelentőségéről készítettem anyagot.

Feltöltve