A tudás átadása vírus idején.

Feltöltve
Csatolmány Méret
A tudás átadása a vírus idején. 1.04 MB
Mikrotartalmat készítette
Gáspár Dániel
Szaktanár: Gáspár Dániel
Intézmény:
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Oktatási intézmény:
Anyagmozgatási és Logisztikai Rendszerek Tanszék
Beosztás:
Tudományos munkatárs

Kapcsolat
Üzenet írásához be kell jelentkezni.

A tudás átadása a vírus idején.

Maga az oktatás az a folyamat, amikor az alapanyagot és a befektetett energiát oly módon hasznosítja, hogy a végén az alapanyagok (tanulók) és a befektetett energia (ami áll alapképzettség, tudásanyag, akarat, ellenállás és idő tényezőkből) megfelelő kölcsönhatása eredményeként a tanulók tudásszintje magasabb lesz a kezdetinél.

 

Az oktatás normál esetben folyhat a három irányítási modell szerint feleltethető meg, amik a vezérelt, szabályozott és a komplex irányítási formák.

  • Vezérlet forma, amikor az oktató semmiféle visszajelzés nélkül, csak a kiindulási paraméterek és csak a modell előzetes ismerete alapján adja át a tudását, illetve az ismeretanyagot.
  • Szabályozott forma, amikor az oktató a tanulókkal együtt működve folyamatos visszacsatolással próbálja az előre kitűzött célt, azaz a tudásszint növekedést elérni általában csakis egy, a folyamat belső paraméterének figyelembevételével.
  • Komplex forma, amikor is mind a két előbbi forma pozitív tulajdonsági meg vannak tartva és egy úgynevezett célfüggvényt határozunk meg, ami azt eredményezi, hogy akár több paraméter együttes módosításával érhetjük el a célt, ami például lehet az, hogy a tanulók minél nagyobb hányada a jobb eredményt hozza.

 

 

A pandémia hatása az oktatás minden online folytatott esetében: a használt kommunikációs felülettek hatása lehet pozitív és negatív is.
 

Ezek a pozitív hatások többek között:

  • A tanuló többször megtekintheti az órák anyagát, így ha valami nem világos elsőre, jobban megértheti.
  • A tanulók és az oktatók közötti kommunikáció visszakereshető.
  • Pontos itinernek kell lennie a tanórákra és az otthoni feladatokra is.

 

Negatív hatásai is vannak a távolléti oktatásnak:

  • A tanulók és az oktatók között nem feltétlen alakul ki a megfelelő viszony úgy is mondhatjuk, nem lesz meg köztük a kémia.
  • A számonkérés bizonytalanul tudja a tanuló saját tudását tükrözni.
  • A tanulók közötti kapcsolat csorbul a jelenléti oktatáshoz viszonyítva.
Célközönség
3 - oktató/tanár
Szint
E - emelt szint
Ágazatok és szakmacsoportok-2020
Szakmák és OKJ szakképesítések-2020
Szakmairányok-2020
Ipar
Mikrotartalom értékelése
Nem értékelt
Hasznosnak találtad?

Még nem érkezett hozzászólás. Légy te az első hozzászóló!
Csak bejelentkezett felhasználó küldhet be hozzászólást.

További mikrotartalmak a feltöltőtől

A felhasználó jelenleg csak az oldalon látható mikrotartalmat töltötte fel. Nézzen vissza később.

Kapcsolódó mikro-tartalmak


 


A mikro-tartalmakat a szerzői jog védi! | ©  Minden jog fenntartva.