A távoktatás nehézségei az informatika oktatásában

Tantárgy
Feltöltve
Mikrotartalmat készítette
Czirják Zoltán
Szaktanár: Czirják Zoltán
Intézmény:
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Oktatási intézmény:
Műszaki Pedagógia Tanszék
Beosztás:
hallgató

Kapcsolat
Üzenet írásához be kell jelentkezni.

Célplatform:

Ez tartalom alapvetően egy Facebook/Instagram/TikTok poszt alapjaira épült. Ezért a tájolása nem vízszintes, hanem függőleges. Négy csoportba bontva összegzi a legfőbb problémákat a távoktatás esetében. Alapvetően az informatikával kapcsolatos tanulmányokra van szabva, de az említett problémák általánosan is kihívásokat rejtenek magukban.

Kooperáció:

Kevesebb a személyközi kommunikáció és a közös tevékenység. Emiatt például a motiváció is csökkenhet, ami lemorzsolódáshoz vezethet. A lemorzsolódást ráadásul nehezebb időben detektálni. Főleg a fiatalabb tanulók esetében van jelentős szerepe a nevelésnek, akikkel például szakképzésben is találkozhatunk. A nevelést különböző tartományokban oldhatja meg a pedagógus, de távoktatás esetén vannak limitációk.

Tudásellenőrzés:

Nagyon kell ügyelni a pedagógusoknak arra, hogy a csalás lehetőségeit a minimálisra csökkentsék. Az online órákon nyújtott egyéni teljesítményt kell a fókuszba helyezni.

Kompteneciák:

A személyi feltételeket tekintve a legfontosabb követelmény, hogy a távoktatás szereplői rendelkezzenek digitális írástudással. A fogalmat három fő pillérre lehet osztani: digitális tartalmak keresése és fogyasztása, digitális tartalmak létrehozása, online kommunikáció és digitális tartalmak megosztása.  A szereplők legyenek tisztában az alapvető elemeivel annak, hogyan tudják biztonságosan a világhálót használni.

Eszközök:

Az internetelérés és a számítógép a legfontosabb eszközök. Azonban az informatikával kapcsolatos anyagok elsajátítását tekintve ennél egy picit részletesebben belemegyek. Elengedhetetlen a gyakorlat ebben a tudományágban. Van olyan tananyagrész, amihez nem elég a számítógép és az internet, hanem például szükséges még egy mikrokontroller, amit adott esetben programozni tud a diák. Másik példaként, ha robot programozásról van szó, akkor szükség van a robotra. Ezeket valahogyan be kell szereznie a diákoknak. Ez lehet, hogy többletköltséget jelent valamelyik félnek. Harmadik példa, ha tipikusan megnézünk egy szoftverfejlesztést, akkor ott nincs szükség további eszközökre, azonban a számítógép tulajdonságainak erősnek kell lennie. Például egy junior programozó képzésre általam ajánlott konfiguráció: 8GB RAM + 512 GB SSD. Ezek mellé tapasztalatból írom, hogy olyan monitor szükséges, aminek a képernyője ketté osztható vagy egynél több monitort érdemes használni. Ezt azért szoktam javasolni, mert az egyiken lehet követni az órát, míg a másikon lehet jegyzetelni vagy éppen a tanuló is ki tudja próbálni az aktuálisan érintett feladatokat. Ha hosszútávon gondolkodik a diák/tanár a távoktatásban, akkor pedig megfelelő székről, asztalról is gondoskodniuk kell. Érdemes kényelmes, ergonomikus széket választani és olyan asztalt, aminek a magassága állítható. A fizikai eszközökön kívül a távoktatás szereplőinek el kell sajátítania a tanulás-tanítás folyamathoz kapcsolódó szoftvereket és platformokat.

Célközönség
0 - bárki
Szint
0 - nincs besorolás
Ágazatok és szakmacsoportok-2020
Szakmák és OKJ szakképesítések-2020
Mikrotartalom értékelése
Nem értékelt
Hasznosnak találtad?

Még nem érkezett hozzászólás. Légy te az első hozzászóló!
Csak bejelentkezett felhasználó küldhet be hozzászólást.

További mikrotartalmak a feltöltőtől

A felhasználó jelenleg csak az oldalon látható mikrotartalmat töltötte fel. Nézzen vissza később.

Kapcsolódó mikro-tartalmak


 


A mikro-tartalmakat a szerzői jog védi! | ©  Minden jog fenntartva.