Szerzői információk
Mikrotartalom leírása
Tanulói aktivitás a digitális oktatásban
A digitális oktatásban megváltozott körülmények között kellett a szakközépiskolában a diákokat fejleszteni, oktatni. Az iskolánkban órarend szerint történt a tananyagátadás online térben.
A kezdeti lelkesedést követően a tanulók egy része „elveszett”, inaktívvá vált, míg más részének alacsony motivációjával szembesülve kellett megvalósítani a közismereti és szakmai tartalmak átadását. A prezentációval a következő kérdések felvetésével szeretném megvilágítani az online oktatás során felmerülő tanulói aktivitás kérdéskörét:
• Milyen tényezők okozzák a tanulók inaktivvá válását?
• Sikeresnek mondható-e a digitális kompetenciák fejlesztése, fejlődése?
• Motiválhatók-e a tanulók online térben?
• Milyen mértékben befolyásolta az otthoni környezet a szakoktatást?
• Ki tudják-e zárni a tanulók a család, testvérek, online játékok zavaró hatását a tanulási folyamatban?
• Segítette-e a tanulókat az élményközpontú feladatok által végzett munka?
• Fenntartható-e a figyelem online térben?
• A gamifikációs eszközök módosították-e a tanulói attitűdöket?
• Pszichés tényezőként, mint a kortárs kapcsolatok hiánya negatívan befolyásolja-e a tanulói aktivitás?
A tanulók elmondása szerint a digitális oktatásban az utazással eltöltött idő kiesése jelentette a legnagyobb előnyt, viszont negatívan értékelték a pedagógusok által kiadott sok feladat elvégzését, amely elkészítésére szerintük az oktatók nem biztosítottak kellő időt. Érdekes észrevétel, hogy sok tanuló visszavágyott a jelenléti oktatási formába, az iskolában történő, személyes jelenlétet és kommunikációt, interakciót biztosító oktatásba.
Mikrotartalom
Oktatási információk
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Még nem érkezett hozzászólás. Légy te az első hozzászóló!
Csak bejelentkezett felhasználó küldhet be hozzászólást.