Csatolmány | Méret |
---|---|
A tanítás és a tanulás modellje a környezeti nevelésben | 513.51 KB |
Szerzői információk
Mikrotartalom leírása
A környezeti nevelés az oktatás és nevelés elismerten fontos része. A környezeti értékek megismerése, a környezeti elemek működésének megértése és megtapasztalása megalapozza a tanuló viszonyát a természti környezet védelméhez. A nevelés akkor hatásos, ha az alábbi három dimenziót egyaránt érvényesíteni tudjuk:
1. nevelés a környezetért
2. nevelés a környezetben
3. nevelés a környezetről
Az oktatásban a modellek, makettek, vizuális oktatóanyagok, kísérletek stb. állnak rendelkezésre a környezeti elemek működésének megértésére. A kihelyezett tanóra keretében, vagy tanulmányi kirándulás alkalmával a tanulók testközelbe kerülhetnek a teremtett világ kincseivel. Az oktatófilmek abban segíthetnek, hogy a gyerekek motivációját erősítsék a talaj, levegő, víz és az élővilág megóvására. Ha a megfelelő eszközökkel mindhárom nevelési dimenzió teljesül, akkor az egyén személyisége, készségei, ismerete és hozzáállása egyaránt fejleszthető a környezetvédelem érdekében.
A környezeti nevelés célja az alábbiakban foglalható össze:
- természeti környezet értékeinek felismerése
- környezet-ember kapcsolatának megértése
- készségek és hozzáállás fejlesztése
- attitűd a környezeti szempontból felelős döntéshozatalra
Mikrotartalom
Oktatási információk
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Még nem érkezett hozzászólás. Légy te az első hozzászóló!
Csak bejelentkezett felhasználó küldhet be hozzászólást.