Tantárgy
Feltöltve
Csatolmány | Méret |
---|---|
Számonkérés digitálisan | 58.01 KB |
Szerzői információk
Mikrotartalmat készítette
Telek Szilvia
Szaktanár: Telek Szilvia
Intézmény:
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Oktatási intézmény:
Műszaki Pedagógia Tanszék
Beosztás:
hallgató
Mikrotartalom leírása
A mikrotartalom az ismeretek digitális úton történő számonkéréséhez szükséges feltételeket tartalmazza.
1. szint: Feladatlapkészítő alkalmazások keresése (pl. Redmenta, LearningApps, Google űrlap, Socrative).
Feltétel: Az alkalmazás használatának ismerete
- Ha teljesül: A következő szintre lép.
- Ha nem teljesül: Új, használható alkalmazás keresése.
2. szint: Tudásszintnek megfelelő, változatos feladatok összeállítása (pl. feleletválasztós, igaz-hamis, kifejtős, rövid válasz, párosítós, sorrend).
Feladatok pontozása, értékelési ponthatárok, a megoldásra szánt időintervallum és a kitöltési lehetőségek számának meghatározása.
Feltétel: Tudásszintnek megfelelő, változatos feladatok összeállítására alkalmas feladatlapkészítő alkalmazás használata.
- Ha teljesül: A következő szintre lép.
- Ha nem teljesül: Más feladatok és feladatlapkészítő alkalmazás használata.
3. szint: Feladatlap megosztása a tanulókkal tanulástámogató rendszereken keresztül (pl. Neptun, Google Classroom, Kréta). A megosztást megelőzi az előzetes értesítés vagy figyelemfelhívás.
Feltétel: Feladatlap megosztása a tanulókkal az alkalmazott tanulástámogató rendszerek egyikén, stabil internetkapcsolatot feltételezve.
- Ha teljesül: A következő szintre lép.
- Ha nem teljesül: A megosztás ismétlése addig, míg a feltétel nem teljesül.
4. szint: Kitöltött feladatlapok értékelése, a tanulók tájékoztatása az elért eredményekről pl. Kréta, Neptun rendszeren keresztül.
Feltétel: Tanulók tájékoztatása az elért eredményekről.
- Ha teljesül: A következő szintre lép.
- Ha nem teljesül: A kitöltetlen feladatlapok okának kiderítése (pl. internethozzáférés hiánya, tanuló mulasztása). Az okok minőségétől függően az értékelés megtétele vagy új lehetőség biztosítása az előző szinttől.
5. szint: Visszacsatolás a feladatlap tartalmáról, az eredmények és a tanulói vélemények alapján (sok feladat, nehéz kérdések, rövid idő, magas ponthatárok, ismeretlen tananyag, nehezen kezelhető felület).
Feltétel: A feladatlap belső tartalmának értékelése.
- Ha teljesül: A vélemények és hatások figyelembevétele a következő feladatlap készítésekor.
Ha nem teljesül: Tanulói elégedetlenség és eredményromlás, rossz benyomás.
Mikrotartalom
Oktatási információk
Célközönség
0 - bárki
Szint
0 - nincs besorolás
Ágazatok és szakmacsoportok-2020
Szakmák és OKJ szakképesítések-2020
Mikrotartalom értékelése
Nem értékelt
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Hasznosnak találtad?
Még nem érkezett hozzászólás. Légy te az első hozzászóló!
Csak bejelentkezett felhasználó küldhet be hozzászólást.