STP Stratégia

Tantárgy
Feltöltve
Csatolmány Méret
Mikrotartalom János Zsuzsa Anna.pdf 195.47 KB
Mikrotartalmat készítette
János Zsuzsa Anna
Szaktanár: János Zsuzsa Anna
Intézmény:
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Oktatási intézmény:
Műszaki Pedagógia Tanszék
Beosztás:
hallgató

Kapcsolat
Üzenet írásához be kell jelentkezni.

Hogyan tudjuk hatékonyan megcélozni a célpiacunkat? 

Az STP stratégia segít a vállalatoknak hatékonyan elérni célpiacukat. Az STP stratégia alapvető marketing ismeret, mert a modern piaci környezetben elengedhetetlen, hogy a vállalatok hatékonyan célozzák meg fogyasztóikat. 
 Az STP stratégia a marketingben három részt foglal magában, amik a következőek: 


I. Szegmentálás (Segmentation): először a piacot kisebb szegmensekre kell osztani. A szegmentációs ismérveket négy csoportba tudjuk sorolni, amik a következők: demográfiai jellemzők, pszichográfiai jellemzők, a magatartási jellemzők és a média használathoz köthető jellemzők. A szegmentálás lépései a következők: 
    1. Piac meghatározása -> 2. Piacszegmentációs ismérvek meghatározása -> 3. Szegmentumok kialakítása -> 4. Szegmentumok elemzése


II. Célzás (Targeting): a vállalat kiválasztja a legmegfelelőbb célcsoportot, és működésének központjába állítja azt. A célcsoportképzésnél háromféle stratégiát különböztetünk meg. 
Differenciálatlan stratégia: Ekkor a vállalat minden célcsoportot ugyanúgy céloz meg, mert úgy gondolja, hogy a piac az ő termékének vagy szolgáltatásának szempontjából homogénnek tekinthető. Ugyanazt a terméket ugyanolyan módon adja a vállalat át a fogyasztóknak. 
Differenciált stratégia: A vállalat szerint a terméke vagy szolgáltatása nem homogén, és szegmentálja a piacát, a különböző szegmentumokat különbözően kialakított marketingmix segítségével szolgálja ki. 
Koncentrált stratégia: Ebben az esetben a vállalat felismeri, hogy a fogyasztók különböző szegmentumokba tartoznak, de mégsem szolgálja ki az összes szegmentumot, hanem választ egyet, és egy marketingmix kialakításával szolgálja ki a fogyasztóit. 


III. Pozicionálás (Positioning): úgy pozícionálja a vállalat a terméket vagy szolgáltatást, hogy az vonzó és megkülönböztethető legyen a versenytársak ajánlataitól.


Maga a kifejezés is ennek a három (angol) szónak a kezdőbetűiből jött létre. 

Azonban az így megkapott adatokat hogyan tudja a márka felhasználni a márka kommunikációjához? 

További részletek az STP stratégiáról:
Bauer András–Berács József–Kenesei Zsófia (2016): Marketing alapismeretek. Budapest: Akadémiai Kiadó. (3. fejezet) 

Célközönség
0 - bárki
Szint
0 - nincs besorolás
Ágazatok és szakmacsoportok-2020
Szakmák és OKJ szakképesítések-2020
Mikrotartalom értékelése
Nem értékelt
Hasznosnak találtad?

Összesen 1 hozzászólás érkezett.

További mikrotartalmak a feltöltőtől

A felhasználó jelenleg csak az oldalon látható mikrotartalmat töltötte fel. Nézzen vissza később.

Kapcsolódó mikro-tartalmak


 


A mikro-tartalmakat a szerzői jog védi! | ©  Minden jog fenntartva.