Csatolmány | Méret |
---|---|
Mikrotartalom János Zsuzsa Anna.pdf | 195.47 KB |
Szerzői információk
Mikrotartalom leírása
Hogyan tudjuk hatékonyan megcélozni a célpiacunkat?
Az STP stratégia segít a vállalatoknak hatékonyan elérni célpiacukat. Az STP stratégia alapvető marketing ismeret, mert a modern piaci környezetben elengedhetetlen, hogy a vállalatok hatékonyan célozzák meg fogyasztóikat.
Az STP stratégia a marketingben három részt foglal magában, amik a következőek:
I. Szegmentálás (Segmentation): először a piacot kisebb szegmensekre kell osztani. A szegmentációs ismérveket négy csoportba tudjuk sorolni, amik a következők: demográfiai jellemzők, pszichográfiai jellemzők, a magatartási jellemzők és a média használathoz köthető jellemzők. A szegmentálás lépései a következők:
1. Piac meghatározása -> 2. Piacszegmentációs ismérvek meghatározása -> 3. Szegmentumok kialakítása -> 4. Szegmentumok elemzése
II. Célzás (Targeting): a vállalat kiválasztja a legmegfelelőbb célcsoportot, és működésének központjába állítja azt. A célcsoportképzésnél háromféle stratégiát különböztetünk meg.
Differenciálatlan stratégia: Ekkor a vállalat minden célcsoportot ugyanúgy céloz meg, mert úgy gondolja, hogy a piac az ő termékének vagy szolgáltatásának szempontjából homogénnek tekinthető. Ugyanazt a terméket ugyanolyan módon adja a vállalat át a fogyasztóknak.
Differenciált stratégia: A vállalat szerint a terméke vagy szolgáltatása nem homogén, és szegmentálja a piacát, a különböző szegmentumokat különbözően kialakított marketingmix segítségével szolgálja ki.
Koncentrált stratégia: Ebben az esetben a vállalat felismeri, hogy a fogyasztók különböző szegmentumokba tartoznak, de mégsem szolgálja ki az összes szegmentumot, hanem választ egyet, és egy marketingmix kialakításával szolgálja ki a fogyasztóit.
III. Pozicionálás (Positioning): úgy pozícionálja a vállalat a terméket vagy szolgáltatást, hogy az vonzó és megkülönböztethető legyen a versenytársak ajánlataitól.
Maga a kifejezés is ennek a három (angol) szónak a kezdőbetűiből jött létre.
Azonban az így megkapott adatokat hogyan tudja a márka felhasználni a márka kommunikációjához?
További részletek az STP stratégiáról:
Bauer András–Berács József–Kenesei Zsófia (2016): Marketing alapismeretek. Budapest: Akadémiai Kiadó. (3. fejezet)
Mikrotartalom
Oktatási információk
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Jól strukturált és nagyon…
Jól strukturált és nagyon szemléletes a mikrotartalom.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Összesen 1 hozzászólás érkezett.