Leggyakoribb problémák az obline oktatásban

Feltöltve
Csatolmány Méret
Leggyakoribb problémák az obline oktatásban 685.86 KB
Mikrotartalmat készítette
Pizág Levente
Szaktanár: Pizág Levente
Intézmény:
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Oktatási intézmény:
Műszaki Pedagógia Tanszék
Beosztás:
hallgató

Kapcsolat
Üzenet írásához be kell jelentkezni.

2020-ban szerencsére már elmondhatjuk, hogy képesek vagyunk akár online is megtartani az óráinkat, így lehetővé téve, hogy akár a világ másik felén tartózkodó személyek is részt vehessenek azon. Viszont az online tanítás a hagyományostól eltérő pedagógiai módszereket és megfelelő technikai eszközöket, valamint azok ismeretét igényli.

Technikai problémák:

Ma Magyarországon az egyik legnagyobb gondot az okozza, hogy a családok egy jó része nincs felszerelve ezekkel az eszközökkel. Aminek a nagy részét az iskolák meg tudták oldani azzal, hogy kiosztották a saját elektronikus eszközeiket azoknak a családoknak, akiknek szüksége volt rá, viszont így sem jutott mindenkinek, valamint vannak olyan helyzetek is, ahol ez sem volt elegendő, mert nincs mindenkinek internete.

Másik nagyon gyakori emberen kívüli hiba az, hogy nem mindenki volt képes otthon megteremteni a nyugodt tanulási környezetet és valamilyen folyamatos zaj mellett kellett részt vennie az online megbeszéléseken, aminek az oka leggyakrabban a család többi tagjának online találkozója, háziállat, vagy a kintről beszűrődő közlekedés és építkezési munkálatok zaja volt. Ezek olyan többnyire a résztvevőn kívüli okok, amiket nem lehet megoldani, cserébe gátolják a figyelmet és az érdembeli részvételt.

A technikai hibák közé sorolhatjuk még azt, hogy az online tanítás kezdetén olyan programokat kellett használni, amiket korábban még nem használtak se a diákok se a tanárok, így nem tudták kihasználni a lehetőségeit, viszont ez egy olyan probléma, ami az idővel megoldódott.

Motivációs problémák:

Otthon a számítógép előtt ülve a diákoknak sokkal kevésbé motiváltak és kevésbé tudnak figyelni az órákra, mint az iskolában személyesen. Ennek az okai, hogy az online részvétel személytelenebbé teszi az órát, valamint nincs rajutuk a kényszer, hogy látják, ha mással foglalkoznak az órán. Ez utóbbit a szülők tudják megoldani azzal, hogy figyelnek a gyerekükre és rendre utasítják, viszont ez csak nagyon kevés családban lehetséges, hiszen, amikor a gyereknek tanítás van, akkor a szülők nagy rész dolgozik.

A másik nagy probléma a tanároknál jelentkezik, mivel az online megbeszélések nagy részénél a diákok mikrofonja és kamerája egyaránt ki van kapcsolva, és így nem kapnak semmilyen visszajelzést a gyerekektől, ami nem csak a tananyag átadását hátráltatja, hanem erősen demotiváló lehet a tanár számára. Ezt minél több interakcióval és az óra minél érdekesebbé tételével lehet javítani, de valószínűleg nem oldható mag teljesen.

Célközönség
0 - bárki
Szint
0 - nincs besorolás
Ágazatok és szakmacsoportok-2020
Szakmák és OKJ szakképesítések-2020
Mikrotartalom értékelése
Nem értékelt
Hasznosnak találtad?

Még nem érkezett hozzászólás. Légy te az első hozzászóló!
Csak bejelentkezett felhasználó küldhet be hozzászólást.

További mikrotartalmak a feltöltőtől

A felhasználó jelenleg csak az oldalon látható mikrotartalmat töltötte fel. Nézzen vissza később.

Kapcsolódó mikro-tartalmak


 


A mikro-tartalmakat a szerzői jog védi! | ©  Minden jog fenntartva.