Tantárgy
Feltöltve
Csatolmány | Méret |
---|---|
mikrotartalom.pdf | 275.38 KB |
Szerzői információk
Mikrotartalmat készítette
Pintér András
Szaktanár: Pintér András
Intézmény:
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Oktatási intézmény:
Műszaki Pedagógia Tanszék
Beosztás:
közgazdász tanár hallgató
Mikrotartalom leírása
Egyenlőtlenség csökkentése a hallássérültek körében pedagógiai szemmel
Szakképzésben a hallássérültek sok esetben jelentős hátrányban vannak oktatás területén, illetve tanulás terén, ezért bemutatom, hogy milyen lehetőségek vannak, hogy az ilyen egyenlőtlenségek csökkentésére.
A hallássérült tanulóknak/diákoknak lehetősége van
A hazai jogszabályok alapján ezeket vehetik igénybe:
- képzési idő kiterjesztése
- valamelyik kötelező tantárgy másik tantárgyra cserélése (pl. nyelvtanulás)
- speciális feltételek a vizsgákon
- hosszabb megoldási idő biztosítása
- feladatok szövegének megértéséhez nyújtott segítség
- tolmácsot alkalmazó hallássérült tanú esetében indokolt a tolmács részvételének biztosítása a vizsgaszituációban
- egyéni konzultáció biztosítása
Speciális szükségletek az oktatás során:
- orális tolmács (az orális tolmács a beszélő mondanivalóját egyidejűleg a hallássérült számára érthetőbb módon közvetít, általában hallássérült mellett vagy hozzá közel helyezkedik és szemben fordul vele, az orális tolmács az oktatónak, illetve társak számára segíti a hallássérült mondanivalóját, ha rosszul beszél vagy nehezen érthetően közli)
- segédeszközök, mint pl:
- hallókészülék
- adó-vevő készülék
- indukciós hurok
- jegyzetelés
- jelnyelvi tolmács (vizuális megértés, szaknyelvi kifejezések >> körülírás >> saját egyezményes jelek, a tanár, az oktató ne a jelnyelvi tolmácsra figyeljen, hanem a hallgatóságra, szükséges a tolmácsolásra időt biztosítani, például különösen vita, párbeszéd esetén)
- friss tananyag biztosítása, naprakész jegyzetek, tankönyvek
- infó-kommunikációs akadálymentesítés (írott forma, hangos bemondók, csengők)
- jegyzetelés felmentése (az órán elhangzottak egyidejű követése például szájról olvasás, figyelés, az órai jegyzetek biztosítása (hallgató társak segítségek))
Forrás:
Dr. Papp: SNI tanulók, fiatalok a szakképzésben, 2015
Mikrotartalom
Oktatási információk
Célközönség
0 - bárki
Szint
0 - nincs besorolás
Ágazatok és szakmacsoportok-2020
Szakmák és OKJ szakképesítések-2020
Mikrotartalom értékelése
Jó
Tankönyvek és hivatkozások
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Hasznosnak találtad?
Még nem érkezett hozzászólás. Légy te az első hozzászóló!
Csak bejelentkezett felhasználó küldhet be hozzászólást.