Digitális oktatás nehézségei és ami mögötte van

Tantárgy
Feltöltve
Csatolmány Méret
Digitális oktatás nehézségei 184.04 KB
Mikrotartalmat készítette
Szekulits-Horváth Krisztina
Szaktanár: Szekulits-Horváth Krisztina
Intézmény:
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Oktatási intézmény:
Műszaki Pedagógia Tanszék
Beosztás:
BME Közgazdásztanár szak hallgató

Kapcsolat
Üzenet írásához be kell jelentkezni.

Digitális oktatás nehézségei

-Előnyök: a koronavírus, járvány idején illetve nagy távolságok kiküszöbölése, idő, - környezeti tényező

-Hátrányok: - Műszaki nehézségek: technikai eszközök hiánya, szolgáltatások hiánya,

- Társadalmi, személyi nehézségek: Tanuló és oktató szempontokból Hozzáértésből eredő nehézségek, kompetenciák hiánya, személyes kontaktus hiánya, jutalmazó rendszer hiánya, számonkérés, szocializáció

Digitális oktatás nehézségei és ami mögötte van

2020 tavaszán a járvány és a karantén beköszöntével jelentős átalakuláson kellett gyorsan és hatékonyan végigmenni az oktatásnak, de nem csak az oktatás számára volt ez kihívás, hanem a munka világában is. Mint megannyi helyen a világban. Ez nemcsak a tanárnak, diáknak volt kihívás, hanem a szülőknek is. Az oktatás tekintetében eddig az IKT eszközökkel támogatott órák főként a tanteremben zajlottak. Csak kiegészítői voltak a tantermi óráknak. A személyes tanórákon mindig volt lehetőség az állandó visszajelzésre. Ami most keretek közé lett szorítva. A kommunikáció hatékonysága is előtérbe került ezáltal, ami sajnos nem minden esetben hatékony a tantermeken belül sem, így a digitális térben pedig sokkal nehezebb kivitelezni. Hiszen tudjuk a nonverbális kommunikáció digitálisan szinte nem is létezik pláne kamera nélkül. Élő és aktív tanórák megléte nehézkesen oldható meg. Egyéni , páros és csoportmunka létrehozásának nehézségei. Gondoljunk csak bele sok iskola épít arra külön úgynevezett induló vagy kezdő hetet, az iskolai tanév keretein belül, hogy úgy alakítson ki közösségeket, hogy a diákok csoportba verődve egymást és a tanári kart is megismerve játékos feladatokkal , programokkal verbuválódjanak össze. Vagy akár egy első osztály kezdő kisdiák akinek még az iskola, a tanulás új mennyi sok élménytől és a közösség által nyújtott jutalmazó szociális élményektől esik el , amit egy közösség adhat. A játszás ami ebben a korban még kimaradhatatlan. A gyerekek alapvető szociális készségeiket korosztálybeliek közt is fontos, hogy elsajátítsák. Nélkülözhetetlen, hogy megtapasztalják, milyen csoportban, társas közegben lenni, játszani, egymással együttérezni, igényeiket és akaratukat érvényre juttatni, konfliktusokat kezelni. A szülő-gyermek és testvér-testvér kapcsolatok nem elegendőek, fontos, hogy a gyermek tágabb környezetben is szerezzen esszenciális élettapasztalatokat. Ugyanakkor a valóság az, hogy ők unatkoznak, akár el is alszanak a tanóra alatt. Nem bírják ki otthon az órát és valószínű Anyuka sem tudja sokáig nélkülözni a munkahelyét. De, ha mindezt nem is vesszük alapul a tárgyi és a hozzáértésből adódó nehézségeket is számításba kell vennünk. Ahogy a tanártól úgy a diákoktól sem várható el az, hogy minden anyagi és tárgyi feltétel adott kell, hogy legyen. Gondolok itt a legalapvetőbb eszközökre. Internet nem áll rendelkezésre, gép szükséges hozzá vagy telefon. Egy oktatási, alkalmazási felület minimum, de levelező és tanulási rendszer. windows programok mindezekhez k

Célközönség
0 - bárki
Szint
0 - nincs besorolás
Ágazatok és szakmacsoportok-2020
Szakmák és OKJ szakképesítések-2020
Mikrotartalom értékelése
Nem értékelt
Hasznosnak találtad?

Még nem érkezett hozzászólás. Légy te az első hozzászóló!
Csak bejelentkezett felhasználó küldhet be hozzászólást.

További mikrotartalmak a feltöltőtől

A felhasználó jelenleg csak az oldalon látható mikrotartalmat töltötte fel. Nézzen vissza később.

Kapcsolódó mikro-tartalmak


 


A mikro-tartalmakat a szerzői jog védi! | ©  Minden jog fenntartva.