Digitális oktatás a diák szemszögéből

Tantárgy
Feltöltve
Csatolmány Méret
Mikrotartalom.pdf 306.95 KB
Mikrotartalmat készítette
Bán Ildikó
Szaktanár: Bán Ildikó
Intézmény:
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Oktatási intézmény:
Műszaki Pedagógia Tanszék
Beosztás:
Hallgató - közgazdásztanár

Kapcsolat
Üzenet írásához be kell jelentkezni.

Digitális oktatás „otthoni” szemszögből

A digitális oktatás ez elmúlt években jelentős fejlődésen, változáson ment keresztül. A 2020-as évben a Covid 19 világjárványnak köszönhetően bekövetkezett hirtelen átállás mégis jelentősen megnehezítette az oktatás zavartalan működését, óriási kihívás elé állítva az iskolákat, a tanárokat és diákokat egyaránt. A felsőoktatás tanulói számára okozta a legkisebb nehézséget, tekintettel arra, hogy ők ezeket a felületeket már korábban is használták, magas szinten ismerik az informatikai eszközöket és magas fokú önállóságra képesek.

A középiskolai és az általános iskolai diákok esetében azonban ez sokkal több nehézséget okoz. Itt is elsősorban az informatikai rendszerek hiányosságai és az elöregedő tanári társadalom okozza a problémát. A nem megfelelő informatikai hálózat kialakítása, a tanárok naprakész informatikai ismereteinek hiánya jelentősen hátráltatja a digitális oktatás folyamatát.

A digitális oktatás során nagy szerep hárul az osztályfőnökökre, akik a tanár-diák kapcsolattartást koordinálják, illetve a szülőket tájékoztatják.

A pedagógusoknak komoly kihívást jelentett a tanulmányi előrehaladás szervezése, a tananyagok, különböző digitális tartalmak kialakítása, azok eljuttatása a diákokhoz, a számonkérés, az ellenőrzés, az értékelés kialakítása. A tanárok rendkívül eltérő digitális kompetenciával rendelkeznek, ezért a tantestületek a munkaközösség-vezetőkkel közösen megszervezték a szükséges támogatást a digitális oktatásban járatlan kollégák számára. Az osztályfőnökök összegyűjtötték a tanulók elérhetőségeit, felvették a kapcsolatot a szülőkkel, illetve azóta is összeköttetésben vannak velük. Elkészültek a levelezési listák, felmérték a tanulók otthoni lehetőségeit.

Az otthoni tanuláshoz az első feltétel a megfelelő környezet. Nyugodt otthoni légkör, biztosítva az elszeparálódást, megfelelő technikai eszközök és internet használatát. Az iskolának és a tanárnak biztosítania kell a megfelelő tájékoztatást a tanórák megtartásának rendjéről, mikor, mely rendszerek használatával történik a tananyag átadása. Szükséges a tanár megfelelő szintű informatikai felkészültsége, hogy a megjelölt időpontban a megfelelő minőségben a diákok számára elérhető legyen a tanóra, esetleges hibákra gyorsan tudjon reagálni.

Tapasztalat 2020.március

A diákok kevesebb feladatot és betartható határidőket szeretnének, a tanároknak a személyes kontaktus hiányzott leginkább a digitális oktatás során. A szülők negyede semmilyen pozitívumot nem tudott említeni a tavaszi otthontanulással kapcsolatban, de az sokaknak tetszett, hogy a gyerekeket önállóságra nevelte ez az időszak.

A diákok legnagyobb része ugyan nem látott pozitívumot az online oktatásban, de az önállóságot és a saját időbeosztást azért a negyedük élvezte, nagyon leterheltek voltak, mivel túl sok feladatot kaptak a digitális oktatás során.

 

Célközönség
0 - bárki
Szint
K - középszint
Ágazatok és szakmacsoportok-2020
Szakmák és OKJ szakképesítések-2020
Mikrotartalom értékelése
Nem értékelt
Hasznosnak találtad?

Még nem érkezett hozzászólás. Légy te az első hozzászóló!
Csak bejelentkezett felhasználó küldhet be hozzászólást.

További mikrotartalmak a feltöltőtől

A felhasználó jelenleg csak az oldalon látható mikrotartalmat töltötte fel. Nézzen vissza később.

Kapcsolódó mikro-tartalmak


 


A mikro-tartalmakat a szerzői jog védi! | ©  Minden jog fenntartva.