Tanórai felkészülés rendszere
Tanórai felkészülés rendszere
- Tovább (Tanórai felkészülés rendszere)
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Közösségi Tananyagfejlesztés a Szakképzésben
Community Course Development - Create and share your microcontent for easy learning
Tanórai felkészülés rendszere
A környezeti nevelés az oktatás és nevelés elismerten fontos része. A környezeti értékek megismerése, a környezeti elemek működésének megértése és megtapasztalása megalapozza a tanuló viszonyát a természti környezet védelméhez. A nevelés akkor hatásos, ha az alábbi három dimenziót egyaránt érvényesíteni tudjuk:
A koronavírus járvány terjedése az oktatási rendszert is érintette, több szakaszban hosszabb-rövidebb ideig a kormány „tantermen kívüli digitális munkarend” bevezetéséről döntött, melynek elsődleges célja a járvány hatásainak enyhítése volt.
A kérdés körbejárásához 3 generációt kell megkülönböztetnünk. A jelenlegi egyetemi hallgatók többsége már a Z generáció tagja. Ők gyerekkoruktól kezdve találkoznak a digitális megoldásokkal, közösségi platformokkal.
A marketing és a tanítás látszólag két nagyon távoli fogalom. Mivel eredeti szakmám szerint marketinges vagyok, most pedig pedagógusnak tanulok, munkámban arról elmélkedtem, mi lehet a két terület közötti összefüggés: mi az, amit a marketinges tudásból hasznosítani lehet az oktatás területén is. A marketing legfontosabb fogalmai mentén fogalmazom meg a gondolataimat.
A gamifikációs rendszerek struktúráját a Hunicke, LeBlanc és Zubek (2004) játékkutatási modell szerint három kategóriában analizálhatjuk. Az érzelmi komponenseket, viselkedésbeli felépítését és az interfész kialakításához szükséges elemek és szabályokat vizsgálhatjuk.
Figyelemfelkeltés és motiváció a digitális (magán) oktatásban
Jelen mikrotartalom a digitális térben történő szakmai oktatás bizonyos aspektusait hivatott bemutatni. Arra keresi a választ, hogy a hagyományos, tantermi oktatás során megvalósuló, és jelen lévő szociális kulcsingerek milyen módon helyettesíthetőek úgynevezett "digitális kulcsingerekkel".
Magyarországon hogyan értelmezhető a minőségi fejlődés az oktatásban? Mitől lesz hatékony egy oktatási rendszer? Milyen igényeknek kell megfelelni és milyen nehézségeket kell leküzdeni a mindennapok során? Kik a kulcsszereplői ezeknek a folyamatoknak és nekik milyen elvárásaik vannak a rendszerrel szemben?
A tudás átadása a vírus idején.
Miért fontos a digitális technológiák alkalmazása az oktatásban?